Tisztelt Novaji Lakosok!
A helyi közutak kezelésének szakmai szabályairól rendelkező GKM rendelet kimondja, hogy az út tulajdonosának „a téli időjárásnak a – forgalombiztonságot veszélyeztető – hatásait mérsékelni kell.”
Novaj Község Önkormányzata 2018. november 1-től 2019. április 15-ig terjedő időszakra vállalkozási szerződést kötött egyéni vállalkozóval a község útjaira esett hó eltúrására.
A képviselő-testület meghatározta, hogy kinek a rendelkezésére, milyen sorrendben kell a munkát elvégezni. Erről a lakosságot tájékoztattuk.
Sajnos anyagi lehetőségünk erre az időszakra sem tette lehetővé, hogy a hó letúráson túl az esetenként szükségessé váló út síkosság mentesítését /érdesítést, oldóanyaggal való szórást/ is megrendeljük. Tapasztalatok szerint az utak síkossága – elsősorban a település domborzati viszonyai miatt – ez egy-egy időszakban több napos bosszúságot okozhat a lakóknak.
Ilyen időszakban problémás lehet az összegyűjtött kommunális hulladék elszállítása is. Tudjuk, a település egyes utcáiból 2019. január 25-én nem szállították el a hulladékot.
Az első jelzések után azonnal kapcsolatba léptünk a szállítást végző kft-vel.
Arról tájékoztatott a hulladékszállítást végző cég, hogy a következő szállítási napon – amennyiben azt az utak állapota lehetővé teszi – a zsákokba kirakott plusz hulladékot is elszállítják.
Tisztelt Novaji Lakosok!
Megértésükben bízva, óvatos, közlekedésre kérjük Önöket.
Ezt követően keletkező hulladékszállítási problémáikat jelezhetik a 36/789 061 telefonszámon.
Novaj, 2019. január 28.
Dr. Darvainé Dr. Kádár Katalin s.k. Szabó Sándor s.k.
polgármester aljegyző